آموزش گلدوزی ساده چیست؟

راه اندازی یک کسب و کار خانگی خیلی ساده هست به شرط اینکه بدونی چه هنری درامد زایی بالاتری داره من می خوام توی این وبلاگ مهارت های مختلف از جمله بافتنی، مراقبت زیبایی یا آرایشگری و خیاطی و طراحی دوخت و چرمدوزی تا کیک و شیرینی رو بررسی کنم در توی هر بخش پردرامدترین هاشو بهتون معرفی کنم. یک سری مقالات آموزشی هر حوزه رو هم براتون میزارم

آموزش گلدوزی ساده چیست؟

آموزش گلدوزی ساده با دست، یکی از محبوب‌ترین هنرها، در میان زنان و دختران جهان بوده است. درگذشته، گل‌دوزی تنها با دست انجام می‌گرفت؛ امروزه اما انواع دوخت‌ها و طرح‌های گلدوزی را می‌توان به‌وسیله‌ی چرخ‌ خیاطی نیز انجام داد.
در مقالات قبلی در مورد معرفی هنر گلدوزی در ایران و لوازم لازم برای گلدوزی روی پارچه معرفی شد که می توانید جهت مطالعه آن از طریق آدرس های زیر اقدام کنید.
مقاله: آموزش گلدوزی با دست روی پارچه
آموزش گلدوزی با دست


مراحل آموزش گلدوزی با دست


دوره‌ی آموزش گلدوزی جامع با دست، فرصت یادگیری را برای تمام علاقه‌مندان فراهم کرده است. مهم‌ترین ویژگی برای آموزش گلدوزی و کسب موفقیت در این رشته، علاقه و ذوق هنری است؛ در غیر این صورت، ممکن است هنرجو، پس از گذشت مدتی، از این کار دل‌زده شده و از ادامه‌ی آموزش منصرف شود.
در این دوره، شما را با هنر گلدوزی و لوازم موردنیاز آن، آشنا کرده و به آموزش گلدوزی به صورت جامع  و دوخت طرح‌های ساده بر روی پارچه، خواهیم پرداخت.
آموزش جامع گلدوزی با دست


باتوجه به اینکه دوخت های موجود در آموزش گلدوزی بسیار زیاد است در این مطلب شما را با دو نوع دوخت ساده و کاربردی در هنر گلدوزی آشنا میکنیم و همچنین می توانید در ویدیوی این مقاله آموزش پنج مدل گل را یاد بگیرید.
یکی از این دوخت ها، آموزش گلدوزی برزیلی است . گلدوزی به روش برزیلی یکی از روش های دوخت برجسته با نخ ابریشم مصنوعی است (انواع نخ خیاطی). علت نامگذاری آن به روش برزیلی هم به دلیل فراوانی نخ ابریشم مصنوعی در برزیل هست. برای دوخت شطرنجی به دو رنگ نخ نیاز داریم. 


آموزش گلدوزی برزیلی


ابتدا یک ردیف عمودی از یکی از رنگ ها دوخت میزنیم ، فاصله هر کوک از کوک بعدی به اندازه کلفتی نختان باشد.

 
نخ رنگ دوم را از قست بالایی دوخت بیرون می آوریم.


 
حالا سوزن را یکی از زیر و یکی از روی نخ اول رد می کنیم .به قسمت هایی که با فلش نشان داده شده دقت کنید.


 
نخ ردیف اول اگر رو باشد ردیف دوم زیر قرار می گیرد.


 
با سوزن هر ردیف که دوخته شد کمی به عقب فشار بدید تا نخ ها فشرده تر بشوند.


 
به همین ترتیب ادامه می دهیم تا کاملا ردیف ها پر شوند. با این دوخت می توانید کارهای هنری زیبایی درست کنید.


آموزش گلدوزی زنجیری


دوخت دیگری که می خواهیم آموزش دهیم با استفاده از حرکت سوزن و نخ از مابین دوخت های کوک ساده صورت می گیرد. ابتدا کوک ساده را روی طرحمان اجرا می کنیم. با رنگی متفاوت و یا همرنگ از سر کوک سوزن را به روی کار می آوریم. در مرحله دوم سوزن را از زیر نخ کوک دوم عبور می دهیم. در مرحله سوم سوزن را از زیر نخ کوک اول به سمت بالا برده و خارج می کنیم.


 
یک حلقه بین کوک اول و دوم خواهیم داشت .


 
ادامه کار به همین صورت است ، درست کردن حلقه ها به دور کوک ها ادامه پیدا می کند تا پایان کار .


  
شما میتوانید برای دیدن آموزش گلدوزی ساده پنج مدل گل خوشگل روی ویدیوی زیر کلیک کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.