آرشیو بهمن ماه 1401

راه اندازی یک کسب و کار خانگی خیلی ساده هست به شرط اینکه بدونی چه هنری درامد زایی بالاتری داره من می خوام توی این وبلاگ مهارت های مختلف از جمله بافتنی، مراقبت زیبایی یا آرایشگری و خیاطی و طراحی دوخت و چرمدوزی تا کیک و شیرینی رو بررسی کنم در توی هر بخش پردرامدترین هاشو بهتون معرفی کنم. یک سری مقالات آموزشی هر حوزه رو هم براتون میزارم

وسایل و ابزار های مورد نیاز برای چرم دوزی با دست

چرم دوزی با دست اغلب برای دوختن آرایشی و تزیینی روی قطعات چرمی مانند کیف دستی، کیف پول، کفش، کمربند و ساعت بر روی بدن استفاده می‌شود. این روش، معمولاً به صورت دستی و زمان‌بر انجام می‌شود، اما نتیجه آن بسیار زیبا و دلنشین است

آموزش چرم دوزی از صنایع دستی جذاب و دوست‌داشتنی کهن می‌باشد که در کشور خودمان نیز قدمتی دیرینه دارد و بسیاری از الگوهای ساخت محصولات در این حوزه برگرفته از تمدن و الگوهای کهن روستایی است که از آن در تهیه انواع محصولات چرم مانند کیف، کفش، کمربند، دستبند، جاسوئیچی و .... استفاده می‌شود.

برای ساخت محصولات چرم نیاز به ابزارهایی مخصوص است پس در صورتی که به چرم دوزی علاقه دارید یا در این حوزه فعالیت می‌کنید همراه ما باشید تا با ابزار و وسایل چرم دوزی بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه چرم دوزی در ایران

ایران همیشه در صنعت چرم یکی از پیشتازان در عرصه جهانی بوده است و قرن‌هاست که ایرانیان در این زمینه فعالیت دارند. با این وجود قدمت این هنر در ایران به اندازه کشورهای مصر و چین باستان نیست. تا اوایل سال 1300 چرم دوزی به روشی سنتی بوده ولی از این سال‌ها کم کم رویه‌ای پیشرفته‌تر به خود گرفت تا اینکه اولین کارخانه صنعتی چرم در سال 1311 در همدان و توسط اردشیر یگانگی شروع به کار کرد.

ابزار و وسایل چرم دوزی

تخته فشرده

تخته کار چرم دوزی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز چرم دوزی با دست میباشد که به عنوان ابزاری در هنگام سمبه زدن و سوراخ کردن در زیر کار قرار میگیرد و معمولا از جنس فایبر گلاس یا پلاستیک فشرده هست.

قیمت تخته های چرم دوزی از 25 هزار تومان شروع می شود می توانید از دیجی کالا خریداری نمایید.

سنبه

 برای سوراخ کردن چرم و دوخت و دوز آن باید از سمبه استفاده کنید وسمبه سه شماره بیشتر ندارد .قیمت سنبه ها از 18 تومان تا 50 تومان می باشد. سنبه ها را می توان از سایت دیجی کالا خریداری نمایید.

  • شماره‌ی ۱/۵ برای سوراخ کردن دوخت و دوز با نخ
  • شماره‌ی ۲ برای سوراخ کردن جای دکمه یا پرچ
  • شماره‌ی ۳ برای سوراخ کردن دوخت ودوز با قیطان پلاستیکی یا تریشه

 سنبه چرم دوزی

مشته

وسیله ای است شبیه به گوشت کوب که جهت ضربه زدن برروی سمبه استفاده می شود و یکی از وسایل اولیه برای آغاز هنر چرم دوزی می باشد. مشته در سه سایز ( کوچک، متوسط و بزرگ) در بازار موجود می باشد.

قیمت مشته ها در چرم دوزی از 40 هزار تومان به بالا می باشد. می توانید از دیجی کالا مشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
مشته چرم دوزی

کاتر

برای برش‌های دقیق می‌توانید از کاتر به همراه خط کش استفاده کنید. به طبع کاتر برش چرم را راحت‌تر خواهد کرد. در این میان باید حواستان باشد که خط کش استفاده‌شده با کاتر بریده نشود و محصولی را انتخاب کنید که استحکام کافی را داشته باشد. قیمت کاتر های چرم 35 هزار تومان می باشد شما می توانید این مخصول را از غرفه با سلام خریداری نمایید.

تخته برش آلفا یا شیشه

صفحه برش الفا ابزاری است که برای برش زدن مقوا، فوم، پارچه، نمد، چرم و … با استفاده از کاتر دوار و کاتر معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه در اثر برش خش نمی افتد و برخلاف شیشه باعث کند شدن تیغه ی کاتر نیز نمی شود. ضخامت آن 1.5 میلی متر و سطح آن به صورت مدرج با مقیاس های سانتی متر و اینچ می باشد. این صفحه برش ساخت کشور ژاپن است سایز این محصول A3 می باشد.

قیمت این محصول در دیجی کالا 415 هزار تومان می باشد

یکی از دوره هایی که میتونید از پایه به صورت اصولی چرم دوزی با دست رو یاد بگیرید دوره آموزشی اصول اولیه چرم دوزی با دست از صفر تا صد هست که به صورت رایگان میتونید ثبت نام کنید

سمبه پرچ

سمبه پرچ برای پرس کردن پرچ در چرم دوزی استفاده می شود. پرچها با انواع شکل های گوناکون همانند تخت، قارچی و .. برای زیبایی محصولات چرمی و همچنین اتاصل تکه های چرم مورد استفاده قرار می گیرد. که با اندازه های متفاوت و هر کدام کاربر خاص خود را دارد.

قیمت سمبه های پرچ 15 هزار تومان است که می توانید آن را خریداری نمایید.

سنبه چهار پارچه

دکمه زن چهار پارچه یا پانچ دکمه برای نصب انواع دکمه چهار، با کیفیت بسیار بالا می باشد.

قیمت این سنبه ها 18 تومان می باشد. شما می توانید در سایت ترب این سنبه را خریداری نمایید.

سوزن و نخ

از اولین وسایل مورد نیاز چرم دوزی نخ و سوزن‌ها هستند.

از 3 نوع نخ ابریشمی، موم زده و تریشه‌ای برای دوخت چرم استفاده می‌شود. نخ ابریشم ارزان‌ترین نوع نخ بوده و برای کارهای ظریفی مثل جاکارتی یا کیف پول استفاده می‌شود.

نخ موم زده بهترین و باداوم ترین نوع نخ است که عمر و کیفیت بالایی دارد. تریشه هم برای کارهای تزئینی به کار می‌رود. شروع قیمت نخ ها از 12 تومان تا 25 تومان می باشد. این نخ را می توانید از فروشگاه ترب خریداری نمایید.

فرایند دوخت چرم پس از مرحله برش و چسباندن چرم انجام می‌شود.

در دوخت چرم از مدل‌های متفاوت دوخت استفاده می‌شود. دوخت ساده، دوخت بخیه‌ای، دوخت زنجیره، دوخت رومی، دوخت زیگزاگ، دوخت اُریب، دوخت دندان موشی، دوخت مارپیچ و .... از انواع مدل‌های دوخت محصولات چرمی هستند.

موم

برای کشیدن بر روی نخ تا نخ باز و لایه لایه نشه و دوختن با اون آسون باشه ، قیچی مخصوص، نخ که می توانه تسبیحی یا نخ قلاب بافی باشد، سوزن کوبلن دوزی، مقوای رنگی که پشت آن به صورت میلی متری شطرنجی باشد، مداد، قفل، پرچ، دکمه، چسب پاتکس، آستر و … .

قیمت موم چرم دوزی حدود 17 هزار تومان می باشد. می توانید از فروشگاه بازارباشه خریداری نمایید

آرمیتاژ

این ابزار برای مرطوب کردن لبه کار و به حالت گرد شدن لبه مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت این محصولات در دیجی کالا 75 هزار تومان می باشد

خودکار اکلیلی

جهت رسم الگو و نشانه گزاری جاهای دوخت از خودکار اکلیلی استفاده می شود. از ویژگی های این نوع خودکار این است که به راحتی با دستمال مرطوب اثر آن پاک می شود. مناسب ترین رنگ آن نقره ای می باشد. خودکار اکلیلی در دو نوع خودکار کامل و مغزی موجود است و مغزی آن پر مصرف تر است.

خط کش گونیا

از مهم ترین وسایل چرم دوزی خط کش و گونیا است. از خط کش برای اندازه گیری، کاتر زدن و علامت گذاری روی چرم استفاده می شود.

و همچنین ابزار هایی مانند کاغذ، مداد، پاک کن و شابلون مورد استفاده شما در چرم دوزی با دست می باشد

و در ادامه شما می توانید اگر علاقه مند به یادگیری هنر چرم دوزی با دست هستید، در دوره های چرم دوزی مهارت جو شرکت نمایید.

منابع:

منبع 1

منبع 2

آموزش دوخت سارافون دخترانه

سارافون چیست؟

سارافون یا ساری‌وان (Sarafan)، لباس زنانه‌ای است که در بسیاری از مناطق روسیه و کشورهای شرق اروپا رایج است. این لباس به صورت یک پوشش بلند با بدنه مستقیم و بدون آستین طراحی شده است و از جنس پارچه‌های سبک و خنک مانند پنبه و لینن ساخته می‌شود. سارافون معمولاً در رنگ‌های تیره و پوشیدنی‌های چاپی طراحی شده و با یک پیراهن زیر آن ترکیب می‌شود. این لباس از قدیمی‌ترین لباس‌های روسیه است و از دوران قرون وسطی در این منطقه پر استفاده بوده است. به طور کلی، سارافون به عنوان یک لباس ساده و راحت برای زنان استفاده می‌شود.

انواع سارافون چیست؟

سارافون یا لباس شلواری، به یک پوشش زنانه گفته می‌شود که معمولاً در بخش پایین بدن، شلوار مانند است و در بخش بالا دارای یک بخش بلوزی است. مدل های مختلف سارافون عبارتند از:

  • سارافون با طراحی یقه
  • سارافون با طراحی بدون یقه
  • سارافون های دوتکه که از جلو مانند یک لباس شلواری دیده می‌شوند
  • سارافون های طرح دار یا مزین شده با تزیینات
  • سارافون های چاپی با طرح‌های مختلف
  • سارافون های شلواری آستین کوتاه یا بلند.

همچنین، سارافون ها معمولاً از پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، شیفون، مخمل، نخ و... ساخته می‌شوند و در طراحی و شکل‌دهی آن‌ها از جزئیات مختلفی مانند جیب، زیپ، دکمه و... استفاده می‌شود

مراحل دوخت سارافون زنانه

دوخت سارافون یا لباس شلواری زنانه ممکن است با توجه به طرح و مدل مختلف آن، به شکل‌های متفاوتی صورت پذیرد، اما در کل مراحل دوخت آن شامل موارد زیر می‌شود:

برش پارچه: ابتدا برش پارچه برای بخش شلوار و بخش بالایی سارافون (بلوز) با استفاده از الگوهای مناسب صورت می‌گیرد.

دوخت بخش شلوار: بخش شلوار سارافون با دوخت قطعات مختلف پارچه با هم ترکیب می‌شود. این قطعات معمولاً شامل دو قسمت پا (ران)، دو قسمت شکم و دو قسمت پشت می‌شوند.

دوخت بخش بالایی (بلوز): بخش بالایی سارافون به شکل یک بلوز طراحی و با دوخت قطعات مختلف پارچه با هم ترکیب می‌شود. این قطعات معمولاً شامل یقه، آستین‌ها، قسمت جلویی و پشتی بلوز می‌شوند.

ترکیب بخش شلوار و بلوز: در این مرحله، بخش شلوار و بخش بالایی سارافون با هم ترکیب شده و دوخت می‌شود.

دوخت جزئیات: در این مرحله، جزئیاتی مانند زیپ، دکمه، جیب و تزئینات دیگر به سارافون اضافه می‌شوند.

تکمیل و پایان‌دهی: در این مرحله، سارافون برای تکمیل کامل شدن دوخت و به دست آوردن شکل نهایی، با دقت بیشتری بررسی و به پایان می‌رسد.

در هر صورت، دوخت سارافون نیازمند توانایی و آشنایی با الگوهای دوخت و مهارت دوخت حرفه‌ای است

 

در این بخش از آموزش خیاطی در منزل به نحوه کشیدن الگوی سارافون بچه گانه می پردازیم.
آموزش دوخت سارافون

دوخت سارافون دخترانه با الگو

ابتدا الگوی بالاتنه سارافون راروی پارچه خط کشی نموده (طبق الگوی پایین) از دولای بسته پارچه 5/5 تا 6 سانت به سمت چپ رفته و 7 تا 8 سانتیمتر برای گودی یقه پایین می آییم و یقه گرد را طراحی می کنیم از نوک سرشانه 1 سانتی متر داخل شده و حلقه جدید را رسم می کنیم از پهلو درخط کمر 1.5سانتی متر داخل شده و به خط سینه رسم می کنیم
کارور جلو سارافون

الگوی پشت را مانند تصویر پایین روی پارچه خط کشی نمایید فقط 3 سانتمتر درخط مرکزی پشت برای زیپ درنظر بگیرید.
کارور پشت

برای برش دامن سارافون در قسمت جلو 10سانتمتر از دولای بسته پارچه برای پیله ها جا گذاشته سپس مستطیلی به اندازه یک چهارم دورسینه به علاوه 1 تا 2 سانتمتر رسم کنید از قسمت پایین دامن درپهلو 5 تا 7 سانتیمتر اضافه کرده وبه خط کمر وصل می کنیم این 10سانتمتر که برای پیله ها در نظرگرفته بودیم بعد از بازکردن پارچه بین پیله ها تقسیم می شود.
دامن سارافون

دامن پشت سارافون را مثل قسمت جلو برش می زنیم فقط 3 سانتمتر برای زیپ درنظر می گیریم.
دامن پشت ساارفون

الگوی پایین برش پاپیون و کمری را نشان می دهد 
پاپیون

آموزش الگوی سارافون بچه گانه

برای برش شنل قسمت جلو ابتدا 4 سانتمتر برای سجاف سپس 2 سانتمتر برای دگمه خور اندازه بزنید بعد از 2 سانت 6 سانت برای کنارگردن در نظرگرفته سپس ازکنار 6 سانت 1/5 سانت برای گشادی یقه به سمت چپ رفته و به بازی یقه که 8 سانتمتر می باشد وصل می کنیم ازخط گردن 10 الی 12 سانتمتر پایین آمده سپس 22 تا 25 سانتمتر علامت زده که سرشانه به علاوه افتادگی شنل را شامل می شود و به قسمت جلوی شنل هلال می کنیم.

جلوی شنل
بر ای برش پشت شنل مثل جلو عمل کرده فقط گودی گردن 2/5 سانتمتر می باشد و خط مرکزی پشت روی دولای بسته قرار می گیرد.
پشت شنل

الگوی پایین برش کلاه را نشان می دهدکه یک دایره برای وسط سر و یک دیواره 5 سانتی سپس یک کشباف 3 سانتی برای جمع کردن کلاه نیازداریم.

 الگو کلاه

چه مقدار پارچه برای سارافون بچگانه نیاز است؟

مقدار پارچه مورد نیاز برای این سارافون 110سانتیمتر میباشد.

امیداوریم که این آموزش نیز مورد قبول شما واقع گردد.

 

همچنین شما می توانید در دوره های آموزش دوخت مانتودوزی 17 مدل پرطرفدار سال را آموزش بینید و مانتو عید خودتان را بدوزید.

منبع:

منبع 1

 

پرسش و پاسخ های کارآموزان چرم دوزی با چرخ

تفاوت چرم دوزی با دست و چرم دوزی با چرخ در چیست؟


دوخت ماشینی قطعا در برابر دوخت دستی ظرافت های خاص خود را دارد اما این موضوع باعث نشده که دوخت دستی محصولات از میان برداشته شود این نوع دوخت هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.
چرم های دست دوز و ماشینی از نظر ظاهری تفاوت زیادی دارند. این که شما بخواهید محصولات چرمی دست دوز استفاده کنید یا خیر تا حد زیادی به سلیقه شما بر می گردد. در محصولی که با چرخ دوخته می‌شود دوخت خیلی ظریف است و زیاد به چشم نمی آید. اما در کار دست دوز دوخت ها مشخص و درشت هستند. برای دوخت دستی ابتدا روی چرم با سمبه سوراخ هایی برای عبور سوزن ایجاد می‌شود که این سوراخ ها درشت تر از آن چیزی است که چرخ خیاطی ایجاد می‌کند

چرم دوزی با چرخ
برای از بین بردن بوی چرم چه کاری می توان انجام داد؟

کار خاصی نمی توان انجام داد، یکی از خصوصیات چرم دوزی همین بوی خاص آن است. ولی اگر بوی بد می دهد، چرم میش کشور ایتالیا  یه عطری را در مرحله دباغی اضافه کرده است که فقط 6 ماه دوام دارد و ذات چرم میش بد بو هست و نمیشود کاری انجام داد.

قیمت چرخ های دوپایه چقدر است؟

چرخی که قبلا کارکرده از 8 میلیون و چرخ تازه کار تا 16 میلیون می باشد. در کل اگر کار را خوب یاد بگیرید نسبت به سرمایه ای که می گذارید برداشت مالی خوبی دارید.

برای اینکه بازار خوبی در چرمدوزی داشته باشیم چه کاری باید انجام دهیم؟

کار با کیفیت، بدون اشکال و تمیز با قیمت معقول نیاز به بازاریابی ندارد. در اوایل کار باید با سود کم بفروشید تا اعتماد سازی انجام دهید.

برای ایستایی دوخت کیف چرم از چه چیزی استفاده کنیم؟

متفاوت است و بستگی به کیف چرم شما دارد، اگر قیمت تمام شده مهم نباشد سالپا بهترین است. مثلا برای کار نرم ابر می زنیم، برای آهار دار مقوا خارجی، برای ایستایی متعادل فوم و این کاملا بستگی به نوع کیف چرم و کاربرد آن دارد.

در بازاریابی و فروش عمده کیف های چرم چه کاری باید انجام داد؟
در بازاریابی صبر و پشتکار لازمه کار است، اگر دست رد به سینه  زدند کم نیارید و ادامه بدهید تا به مشتری هدف برسید، و کار با کیفیت و باب میل مشتری هم تولید کنید. ناخودآگاه تعداد سفارش ها بالا می رود و کم کم به تولید می رسید.

فرق تکسون مکس با قدک در چیست؟

فرق زیادی دارند، تکسون گران ولی قدک ارزان است، تکسون مکس در عین حال که ایستایی می دهد و مثل قدک کار را خشک نمی کند. قدک بر اثر فشار خط شکست می افتد و بعد یه مدت شکل کیف های چرم شما عوض می شود. و قدک وزن کار را ببشتر می کند.
تکسون مکس

فوت و فن های کمربندهای چرم در چیست؟ اگر لایه ای داخل آن قرار بدهیم خیلی ضخیم میشود؟

بهتر است از تکسون مکس یا نوار برزنتی استفاده کنید و فوم سه میل نزنید که زود خراب می شود.

روش شناخت سگک مرغوب از نامرغوب به چه شکل است؟

اولین نکته آبکاری آن است، جوری باشد که مثل آینه خودتان را ببینید و دوم تناسب وزن و سایز یراق آن است.

برای آموزش چرم دوزی با چرخ از کجا باید شروع کنیم؟

اتاق خونه ، اینستاگرام و یوتیوب پر از آموزش است، دوره های حضوری که می خواهید شرکت کنید اول نتیجه کار هنرجوها را ببینید و بعد از آن در آن دوره سرکت کنید، و همچنین شاگردی کردن در کارگاه های چرمدوزی درجه یک بهترین راه  است و ضمنا برای چرمدوزی با چرخ اصلا نیاز نیست که حتما از قبل چرم دوزی با دست کار کرده باشین.

من قصد تولید کیف چرم مصنوعی به صورت کارگاهی را دارم، آیا من باید چرم دوزی کیف را یاد داشته باشم؟

اول باید خودتون یاد بگیرید که وقتی نیروی جدید آوردید و خواست برای شما کارکند بدانید که چی به چی است، ضمن اینکه برای شروع باید هزینه ها در کمترین حد باشد و وقتی خودتان کار کنید و حقوق به کسی ندهید این یک شروع اصولی و کم ریسک است

روش الگو کشی کیف چرم را توضیح بدهید؟

روشی که در الگو کشی مهم است تکرار و تکرار است، هر چه آن را بیشتر انجام بدهید بیشتر نکته دریافت می کنید و این مانند دیگر مهارت ها می باشد، یک کار ساده تر هم شکافتن درزهای کیف های چرم قدیمی است آن ها را باز کنید و دقیق به الگو های آن نگاه کنید، مثلا بدنه این فرمی کیف را این حالتی میکنه و یا کلی نکات از زیر سازی می بینید.
الگو کشی کیف چرم

آیا با چرخ دوپایه میتوان پارچه آستری را دوخت ؟

بله، فقط چون چرخ دوپایه خیلی قوی است، یکم دوخت های شما چین دار می شود . و آستری را می توانید با چرخ های راسته دوز هم بدوزید.

چه مدت طول می کشد که بعد از تاسیس کارگاه چرم دوزی به درآمد مطلوب رسید؟

بستگی به کیفیت کار و بازاریابی و تعامل شما با مشتری دارد، ممکن است ماه اول یا سال اول باشد و همه چیز رابطه مستقیم با کیفیت محصول تولیدی شما دارد.

چه مارکی برای چرخ دوپایه معرفی میکنید؟

برند تیپیکال بهترین است، چرخ های دیگه ای هم هستند مثل gemsy، kailin، worden هم خیلی خوب و قابل استفاده هستند

چرم مصنوعی را چطور چسب کاری کنیم؟

چسب باید خیس باشد و زود آستری ان را بچسبانید، اصطلاحا نیاز نیست به چسب آهن زمان بدهید که خشک شود، در کل چرم مصنوعی پشتش لایه الیاف دارد، چسب را بیشتر جذب می کند و نکته دیگر هم این است که فقط به چسباند اکتفا نکنید دوخت هم بزنید.

تجربه شما از بازار کار چرم دوزی چیست و چطور آن کیف را بفروش برسانیم؟

تجربه من بازاریابی مغازه به مغازه بوده است و کار خوب و با کیفیت با قیمت معقول و مناسب می بریم، اکثر مغازه دارها سفارش می دهند بعد از بین آن ها یکی یا دو مشتری خوش حساب و سفارش با تعداد بالا پیدا میشود که کار را با آن می توانید ادامه بدهید.

برای کیف های ترکیبی چرم طبیعی با پارچه، برای مقاوم سازی پارچه ان باید چی کار کرد؟

فوم، جورابگیر، نم گیر، لایه یقه پیراهن مردانه، سالپا، پشم شیشه پلاستیکی بسته به نوع کیف چرم شما می توانید از آنها استفاده کنید

ما با دوخت چند مدل کیف چرم می توانیم مدل کیف های دیگری را هم بدوزیم؟چندین هزار مدل کیف چرم است با دسته های مختلف با آن ها چه کنیم؟

شما وقتی میخای خیاطی یاد بگیرید اول از اندازه گیری و الگوکشی در چرمدوزی شروع میکنید و زمانی که تجربه شما زیاد شد لباس های بهتری میدوزید، کیفدوزی چرم هم همین است، اول باید اصول چرم دوزی را یاد گرفت و کم کم با تجربه و آزمون خطا و آموزش به سطح بالا برسید.

از چه نخی برای دوخت کیف های چرم با الگو استفاده کنیم که چرخ ما نخ را پاره نکند؟

نخ 20 الی 40 پلی آرت استفاده می کنیم، ولی اگر نخ مناسب باشد و چرخ آن را پاره کند میتواند مشکل از کمپلت چرخ شما باشد

لبه کیف چرم خوب در نمیاد چه کاری انجام دهیم؟

زیرسازی مناسب نیست و یا چرم شما دو پوسته است

اگر بخواهیم یک چرخ برای دوخت کیف چرم داشته باشیم و همه مدل ها با آن دوخته شود شما کدام را پیشنهاد می دهید؟

اول کار باید چرخ دوپایه داشته باشید و بعد از آن کم کم چرخ بطر بخرید تکمیل می شود.

چه موقع و کجاهای کار را باید لویس کرد؟

لبه هایی که قرار است دوخت بخورد و یا قسمت هایی که قراره لبتا شود

از کیف های چرمی دست دوز که دوختیم و الان قصد استفاده کردن از آن را نداریم، چطور به مدت طولانی نگه داری کنیم؟

داخل آن را روزنامه قرار دهید تا حالت بگیرد و بعد داخل کاور پارچه ای قراردهید و جای آن گرم و مرطوب هم نباشد

 همچنین شما می توانید با ثبت نام رایگان در وبینار اصول راه اندازی کارگاه چرم دوزی به پاسخ بسیاری از سوالات خود برسید

تجهیزات لازم برای عکاسی از محصولات موبایل

شرکت های موبایل در سراسر جهان هر روز درحال تغییر مرزهای عکاسی موبایلی هستند. تولید هر نسخه ای که بهتر از گذشته است ، ما را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد. هوش مصنوعی باورنکردنی ، استفاده از چندین لنز ، سنسور دوربین و نرم افزارهای قدرتمند، در حال تبدیل یک تلفن در جیب شما به یک دوربین کوچک حرفه ای است.

 

بهترین تجهیزات عکاسی با موبایل

سه پایه

سه‌پایه یکی از مهم‌ترین تجهیزات عکاسی از محصولات با موبایل است که برای تهیه آن نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید ولی درعین حال کارایی زیادی برای شما به‌همراه دارد. از این وسیله می‌توان برای عکاسی با نوردهی زیاد استفاده کرد، یعنی زمانی که سرعت شاتر کاهش می‌یابد.

استفاده از سه‌پایه همچنین می‌تواند تاری ناشی از حرکت یا لرزش را در عکس و فیلم کاهش دهد. از مهم‌ترین مزیت‌های این ابزار این است که به شما به‌عنوان عکاس این امکان را می‌دهد تاحین انجام کار دوربین خود را ثابت کرده و خودتان آزادانه به ایجاد کادربندی و قاب مناسب با سوژه بپردازید.
سه پایه

نکات مهم در انتخاب سه پایه

  • توجه داشته باشید که سه‌پایه‌ای را انتخاب کنید که از متریال باکیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد. زیرا انتخاب نمونه‌های فیک و متفرقه آن، ممکن است در محافظت از گوشی شما خوب عمل نکرده وبه آن آسیب بزند.
  • توجه‌ به قسمت نگهدارنده موبایل، که باید به‌گونه‌ای باشد که نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت،زیرا در هر دوصورت ایمنی گوشی شما را به‌خطر می‌اندازد.
  • سه‌پایه ابزار بسیار پرکاربردی‌ست، بهتراست کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید.

لنز های موبایل

دوربین های DSLR و Mirrorless  تنها دوربین هایی نیستند که لنزها و فیلترهای قابل تعویض دارند. با تلفن های هوشمند نیز می توانید همین کار را انجام دهید. مشکلی که لنزهای موبایل ها دارند ثابت بودن است. اگرچه ممکن است در تنظیم دوربین، یک لنز تله فوتو یا یک لنز واید داشته باشید، مانند گوشی iPhone 11 pro که هم قابلیت پرتره دارد هم واید. اما دارای زوم اپتیکال نیستند. یعنی اهرم یا حلقه ای وجود ندارد که بخواهید فاصله کانونی را کم و زیاد کنید.

با پیشرفت هرروزه ی لنزهای موبایل، می توانید از لنزهای بخصوصی مثل لنزهای چشم ماهی (Fish eye)، سوپرواید (Super-Wide) و ماکرو (Macro) استفاده کنید و با دوربین موبایل خود عکس های حرفه ای بگیرید. انتخاب لنزها بستگی به نوع عکاسی و ژانر شما دارد.
لنزهای موبایل

پاور بانک

بدون شک هر موبایل گرافری نیاز به یک پاور بانک با ظرفیت بالا دارد. چرا که گوشی هوشمند، همانگونه که از نامش معلوم است، مخصوص هزاران کار مختلف طراحی شده و یکی از آنها عکاسی است. پس ممکن است باتری شما به سرعت تمام شود. اما این برای یک عکاس به هیچ وجه قابل توجیه نیست! عکاس می‌خواهد عکسش را ثبت کند و کاری به باتری و انرژی ندارد.

بهتر است از یک پاوربانک با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع استفاده کنید تا در هنگام لزوم به کمک شما بیاید. استفاده از آن در ژانرهایی مثل عکاسی طبیعت و عکاسی خیابانی واقعا لازم است

حافظه

زمانی که برای مدت طولانی به سفر می‌روید و یا قصد دارید تعداد زیادی عکس و ویدئو را با موبایل خود بگیرید، حافظه ی اضافی به شما کمک می‌کند که عکس های بیشتری را ثبت کنید. نباید به امید حافظه داخلی گوشیتان باشید، چراکه ممکن است پر شود و شما نتوانید به عکاسی خود ادامه دهید.

داشتن یک کارت حافظه به این معنی است که شما با کمبود فضا بر روی گوشی خود روبرو نخواهید شد. پس با یک کارت حافظه میتوانید خود را بیمه کنید و همواره به عکاسی خود ادامه دهید.
حافظه

برای اکثر موبایل های اندرویدی، کارت های حافظه ی SD طراحی شده است. میدانید که همه ی کارت های حافظه از لحاظ حجم ذخیره سازی مثل هم نیستند، بعضی از کارت ها در خواندن اطلاعات تصاویر و فیلم ها سریع تر از بقیه هستند و سرعت بالاتری نیز دارند. این نوع برای ذخیره تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های Full HD یا 4K مناسب ترند. SanDisk Ultra  یکی از این کارتهاست. اما، قبل از اینکه کارت SD خود را سفارش دهید، حتماً حداکثر ظرفیت تلفن هوشمند خود بررسی کنید.

 

میکروفون گوشی هوشمند

ضبط صدا توسط گوشی‌های هوشمند معمولاً کیفیت خوبی ندارند. این درحالی‌ست که فاکتور صدا برای ضبط ویدیو بسیار مهم است. توصیه می‌شود برای بهبود کیفیت صدای ضبط ‌شده در فیلم، در کنار تجهیزات عکاسی با موبایل که تهیه می‌کنید، یک عدد میکروفون خارجی نیز به‌منظور بهبود بخشیدن به کلیپ‌های خود خریداری کنید. انواع مختلفی از میکروفون‌ها با قابلیت‌ها و امکانات متفاوت وجود دارد، بهتراست قبل از اقدام به خرید آن، بررسی کنید که کدام گزینه برای سبک کار شما بهتر و مناسب‌تر است.
میکروفون

تنظیم پس زمینه برای عکاسی

برای عکاسی از محصولات با موبایل به پس‌زمینه (background) نیاز دارید. داشتن پس‌زمینه در زیبایی تصاویر بسیار تأثیرگذار است و در صورت نیاز به ویرایش، فرآیند روتوش را بسیار ساده‌تر می‌کند. صرف زمان برای تنظیم پس‌زمینه در عکاسی از محصولات با موبایل برای تهیۀ عکس‌های طبیعی زیباتر در زاویۀ بسته کمک زیادی می‌کند و کل فرآیند ویرایش را نیز ساده‌تر می‌کند. تنظیم پس‌زمینه برای عکاسی از روش‌های زیادی انجام می‌شود
1-پس زمینه با کاغذ های مقوایی:

ساده‌ترین روشی که می‌توانید برای عکاسی از محصولات خود بهترین پس‌زمینۀ طبیعی را خلق کنید، استفاده از مقواهای رنگی است. مقواهای رنگی جلوۀ طبیعی زیبایی در عکاسی خلق می‌کنند و از انعکاس نور و ایجاد سایه در عکاسی جلوگیری می‌کنند.


2-پس زمینه با استفاده از سطوح

سطوح مختلفی در فضای منزل یا محیط کار شما وجود دارد که بهترین پس‌زمینه‌ها برای عکاسی از محصولات با موبایل هستند. شما می‌توانید از میز، صندلی یا پارچه‌های مختلف به‌عنوان پس‌زمینه استفاده کنید. فقط کافی است زاویۀ بسته و مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید. اگر از میز برای عکاسی استفاده می‌کنید بهتر است درصورتی‌که روی آن شیشه قرار دارد، شیشه را بردارید.

شیشه جلوۀ عکاسی شما را از بین می‌برد و از جذابیت آن می‌کاهد و در انعکاس نور مؤثر است. 

3-پس زمینه با استفاده از جعبه نور

بهترین پس‌زمینه برای عکاسی از محصولات پس‌زمینۀ سفیدرنگ است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی تصویر تمام محصولات خود را فقط با پس‌زمینۀ سفید منتشر می‌کنند. پس‌زمینۀ سفید شفافیت بالایی در عکس محصولات خلق می‌کند و فضایی رسمی و حرفه‌ای به‌عکس محصول می‌دهد.

 

شما می توانید برای دریافت آموزش های بیشتر با ثبت نام در دوره آموزش عکاسی حرفه ای از کالا و اجناس با موبایل در سایت مهارتجو به صورت حرفه ای آموزش ببینید و محصولات خود را با عکس های جذاب تر معرفی کنید.

نکات مهم در عکاسی با موبایل

  • قبل از اقدام به عکاسی لنز دوربین خود را به‌خوبی پاک کنید. برای این‌کار حتما از دستمال‌های مخصوص استفاده کنید، زیرا درصورت رسیدن آسیب به لنز دوربین تلفن همراه شما، کیفیت عکس‌ها نیز کاهش می‌یابد.
  • هنگام کادربندی خود، تلاش کنید تا سوژه در فوکوس کامل باشد، به این شکل توجه عکس ثبت‌شده برروی سوژه متمرکز می‌شود.
  • به فاکتور نور توجه کرده و برای موقعیت‌های مختلف، آن را به‌صورت دستی تغییر داده و تنظیم کنید.
  • برای بزرگ‌نمایی سوژه خود، از زوم دیجیتال تلفن همراه هوشمند خود استفاده نکنید. اگر شرایط نزدیک‌شدن به سوژه برای کوچکترکردن کارد وجود نداشت، بازهم از زوم استفاده نکنید. بهتراست این‎کار را در مرحله ویرایش عکس تکمیل کنید.
  • هنگام ثبت تصاویر، دوربین را به‌خوبی ثابت نگه‌دارید. این‌امر به‌ویژه در عکاسی شب و بانورکم بسیار مهم است. زیرا کوچترین لرزش دوربین، باعث تاری تصاویر خواهد شد.
  • از زاویه دید مختلف، عکاسی کنید. با وجود وزن و ابعاد کم تلفن‌همراه، به‌خوبی می‌توانید از زوایای مختلف سوژه خود عکس تهیه کنید.
  • از تجهیزات عکاسی با موبایل خود به‌خوبی و با آگاهی استفاده کنید. این نکته به شما در رسیدن به سهولت انجام و بهترین نتیجه از کار عکاسی، کمک می‌کند.
  • استفاده از قانون یک سوم در عکاسی و همچنین بهره‌بردن از خطوط برجسته راهنما را برای اثربخشی بیشتر سوژه فراموش نکنید. توصیه می‌شود با اصطلاحات و تکنیک‌های عکاسی به‌خوبی آشنا شوید.
  • در استفاده از پس‌زمینه‌های شلوغ و نامنظم، احتیاط کنید. زیرا ممکن‌است توجه به سوژه را تحت‌تاثیر قرار دهد.
  • به گرفتن یک یا دو عکس از سوژه اکتفا نکنید. چندین عکس بگیرید تا دست شما در انتخاب بهترین آن باز باشد.
  • از ویرایش و ادیت زیاد عکس خودداری کنید. درصورتی که در ویرایش عکس‌های ثبت شده اغراق کنید، از شفافیت و طبیعی‌بودن عکس کم کرده و به زیبایی آن لطمه خواهید زد.

 

منابع

منبع 1

منبع 2

منبع 3

نکات مهم عکاسی با موبایل در خانه

عکاسی با موبایل، از مواردی است که انگار حالا بعد از مدت ها دوباره مد شده است! کمی قبل تر، همین سالهای گذشته و نه چندان دور، عکاسی محصول، عکاسی پرتره و هر عکس دیگری که مهم باشد، حتما با یک دوربین عکاسی دیجیتال گرفته میشد. عکس گرفتن با موبایل های بی کیفیت و دوربین های ساده، کار جذابی نبود زیرا خروجی های دوربین موبایل با خروجی دوربین دیجیتال بسیار متفاوت بود. اکنون اما شرایط متفاوت شده و با پیشرفته تر شدن گوشی های هوشمند، شما یک دوربین دیجیتال در دست دارید و گوشی هوشمند شما، دوربینتان است و به راحتی میتوانید عکاسی با موبایل در خانه را تجربه کنید در ادامه نکات و ترفند های عکاسی با موبایل از محصول را توضیح خواهیم داد.
اموزش عکاسی

چند ترفند برای کیفیت عکاسی با موبایل

تمیز کردن لنز دوریبن

قسمت‌های مختلف گوشی موبایل نظیر لنز دوربین به مرور زمان تحت تاثیر گرد و خاک، چربی و اثر انگشت کثیف می‌شوند؛ از این‌رو کثیفی لنز دوربین از ورود نور به سنسور دوربین جلوگیری می‌کند و در نتیجه عکس با نقاط کدر، تار و لکه ایجاد خواهد شد.

2-ثابت نگه داشتن گوشی موبایل

هنگام عکاسی با موبایل به ویژه در نور کم یا شب، بی‌حرکت نگه داشتن گوشی به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر کمک شایانی خواهد کرد؛ زیرا در این شرایط دوربین موبایل برای رسیدن نور کافی به سنسور از سرعت شاتر پایین‌تر استفاده خواهد کرد. برای ثابت نگه داشتن گوشی و جلوگیری از تاری تصویر باید گوشی موبایل را با دو دست محکم گرفته یا از تکیه‌گاه مناسب استفاده کنید. به‌طور کلی استفاده از سه پایه و زمان ‌سنج خودکار (Self-Timer)به کاربران در ثبت عکس بهتر کمک خواهد کرد.

3- فوکوس و نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده اند و اکنون بیشتر گوشی‌ها به شما امکان کنترل فوکوس و نوردهی عکس را می‌دهند. اگر فوکوس دستی در دسترس باشد‌، معمولاً با ضربه زدن روی صفحه‌، در نقطه ای که می‌خواهید دوربین فوکوس شود‌، فعال می‌شود.
تنظیمات مربوط به برنامه دوربین تلفن خود را نیز بررسی کنید. اگر گزینه تشخیص چهره را پیدا کنید‌، به طور خودکار صورت‌ها مشخص می‌شود و به شما کمک می‌کند از عکس‌هایی با کیفیت بالاتر بهره ببرید. سپس نوردهی یا میزان نور وارد شده به کادر وجود دارد. در برنامه پیش فرض دوربین آیفون، می‌توانید یک بار برای فوکوس ضربه بزنید‌، سپس نگه دارید و بکشید تا نوردهی تنظیم شود.
نوردهی گوشی

4- هنگام عکاسی با موبایل از نور فلاش استفاده نکنید.

استفاده از نور فلاش گوشی باعث به وجود آمدن سایه های اضافی و بازتاب نور بر تصاویر می شود؛ همچنین این نور، رنگ عکس را تغییر می دهد و در خیلی از موارد، رنگ چشم های سوژه را قرمز می کند؛ بنابراین برای عکاسی با موبایل بهتر است از نور طبیعی یا نورهای تصویربرداری استفاده کنید.

5-از زوم کردن استفاده نکنید.

زوم کردن کیفیت عکس شما را کم می کند. قطعا تصاویر نامطلوب و بی کیفیت زیبایی سوژه را از بین می برد. برای بزرگ نمایی به سوژه خود نزدیک تر شوید.

غالباً گفته می‌شود که عکاسی هنر تسلط بر نورست و یکی از مهمترین ترفند­های جاذب عکاسی با تلفن همراه یا نکاتی که باید همواره جهت عکاسی با تلفن همراه مد نظر داشته باشید، محسوب می‌شود. و این موضوع برای تلفن همراه‌هایی که لنزهای کوچک‌تری دارند بیشتر صادق است. در یک محیط با نور به نسبت کم، روشن کردن فلش دوربین ممکن است گول زننده باشد، اما به شما توصیه می‌کنیم که فریب این وسوسه را نخورید.
زوم نکردن

6- عکس های خود را ویرایش کنید

تلفن شما یک کامپیوتر دستی قدرتمند است، درست به همان اندازه که یک لپ تاپ پیشرفته دارای فتوشاپ دارای قابلیت تنظیمات اساسی تصویر است. شما باید برخی از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند VSCO که یک بارگیری رایگان برای Android و iOS است را بعد از عکاسی با گوشی دانلود کنید یا از ابزارهای اصلی ویرایش تصویر که در سیستم عامل شما تعبیه شده استفاده کنید. عکاسان پیشرفته تر می توانند Raw capture را فعال کنند، که در ویرایش قدرت بیشتری دارد. و اگر آیفون دو لنز دارید، می‌توانید برنامه ای مانند Focos اضافه کنید که به شما امکان می دهد میزان عکسبرداری پس زمینه را در عکس‌های حالت عمودی خود تنظیم کنید و تصاویر با کیفیت ثبت کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای عکاسی با موبایل

در آموزش عکاسی با موبایل تمرکز اصلی بر روی عکاسی با هزینۀ کم است. برای اینکه شما بتوانید با صرف کمترین هزینه عکاسی کنید، سعی شده است تا روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که نتایج بسیار خوبی به همراه دارند به شما آموزش داده شود. در این قسمت چند ابزار کاربردی برای عکاسی بهتر معرفی می‌شود:

 

تهیۀ پس‌زمینه‌های کاغذی و مقوایی بارنگ‌های مختلف برای داشتن پس‌زمینه‌های زیبا و حرفه‌ای.

تهیۀ چراغ‌های نوری با نورهای یکسان و قدرتمند برای نورپردازی بهتر در عکاسی.

تهیۀ سه‌پایه برای ثابت نگه‌داشتن دوربین و جلوگیری از لرزش دست در عکاسی‌های پی‌درپی که انجام می‌دهید. سه‌پایه برای تنظیم فوکوس هنگام عکاسی لازم است و از تار شدن عکس‌ها جلوگیری می‌کند.

 عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل از محصول

امروزه بازار کسب‌وکارهای اینترنتی به‌شدت داغ است و افراد زیادی برای وسعت بخشیدن به تجارت خود از فروش آنلاین استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، داشتن مهارت در عکاسی است.

برای اینکه عکس‌های زیبا و حرفه‌ای از محصولات خود بگیرید نیاز نیست حتماً هزینۀ زیادی را بپردازید. با تمرین و آموزش حرفه‌ای حتی با گوشی موبایل هم می‌توانید عکس‌هایی در حد عکس‌های حرفه‌ای از محصولات خود بگیرید.

با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی فروشگاه تجاری فیزیکی حذف می‌شود اما موضوع به همین‌جا خاتمه پیدا نمی‌کند و شما باید امکانات و مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب‌وکار آنلاین را به دست آورید.

 

در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین مشتریان و مخاطبان فقط از طریق عکس و ویدئویی که شما از محصولاتتان منتشر می‌کنید، می‌توانند کالا را بپسندند و تصمیم به خرید آن بگیرید.

 

در واقع اگر تصاویر شما شفافیت و زیبایی نداشته باشند و به شرح جزئیات نپرداخته باشند، نمی‌توانند مخاطب را برای خرید جذب کنند. هدفِ عکاسی از محصولات ارائۀ واضح‌ترین شکل ممکن از محصول یا کالا است تا توجه بینندگان را به خود جلب کند و احساسات آن‌ها را برانگیزد.

 

در عکاسی از محصولات برای فروشگاه‌های آنلاین تمرکز اصلی عکاس به جزئیات فنی و ظاهری کالا است تا بهترین شکل از محصول را ارائه کند و در فروش بیشتر تأثیرگذار باشد.

 

از آنجایی‌ که موبایل‌ به یکی از ابزارهای در دسترس تبدیل ‌شده‌ و امکانات عکاسی در آن‌ پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، افراد با تمرکز بر روی ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی از محصولات با موبایل تلاش می‌کنند تا تصاویر حرفه‌ای و جذابی از محصولات خود منتشر کنند.

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری تولید محتوا داشته باشند و برای عکاسی از محصولات جدید زمان را از دست ندهند.

عکاسی از محصولات با موبایل شرایط ویژه‌ای برای افرادی که فروشگاه اینترنتی خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اند، فراهم می‌کند. با یادگیری این آموزش نیازی به‌صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای خرید دوربین عکاسی یا عکاسی توسط عکاس حرفه‌ای ندارید.

شما می توانید برای دریافت آموزش های بیشتر با ثبت نام در دوره آموزش عکاسی حرفه ای از کالا و اجناس با موبایل در سایت مهارتجو به صورت حرفه ای آموزش ببینید و محصولات خود را با عکس های جذاب تر معرفی کنید و جذب مشتری بیشتری داشته باشید.

 

نرم افزار های ویرایش عکس ها با موبایل:

۱. برنامه Snapseed

محصولی قدرتمند که اکنون توسط گوگل توسعه داده می‌شود و امکانات متعددی را درون خود جای داده است. مهم‌ترین نکته درباره آن، رایگان بودن تمامی قابلیت‌ها و عدم حضور هیچگونه تبلیغات درون برنامه‌ای است

۲. برنامه Photo Lab Picture Editor & Art

یکی دیگر از بهترین برنامه ادیت عکس اندروید این اپلیکیشن است. ین برنامه تمرکز بیشتری روی ارائه فیلترهای متنوع و وسیع به کاربران خود داشته است و شاید ابزارهای کمتری برای ویرایش تصویر در آن به چشم بخورد. در هر صورت نمی‌توان مجموعه‌ای عظیم شامل بیش از ۹۰۰ افکت و فیلتر در کنار فریم‌ها، حالت‌های مختلف کلاژ و ۵۰ تنظیم نمایه را نادیده گرفت که می‌توانند حال و هوای عکس‌ها کامل عوض نمایند.

3. برنامه Photoshop Express ؛ محصول قدرتمند ادوبی

بدون شک نرم افزار فتوشاپ یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین نرم افزارهای ویرایشگر تصویر در کامپیوتر محسوب می‌شود که انتخاب اول بسیاری از افراد است. ادوبی کاربران گوشی‌های هوشمند را هم فراموش نکرده است و سعی کرده تا محصول قدیمی خود را به سیستم عامل‌های موبایل هم بیاورد. اپلیکیشنPhotoshop Express یکی از ثمرات همین تلاش‌ها است که تعادلی میان سرعت عمل در ویرایش و ارائه ابزارهای مناسب را فراهم می‌کند.

 

لینک منبع عکاسی با موبایل

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

منبع 5

 

 

تکنیک هایی کسب درآمد از محصولات چرمی

چرم دوزی چیست

در کل چرم دوزی صنعتی است پرسود با درآمد بالا که برای همه افراد که توانایی خلق اثری زیبا و منحصر به فرد دارند، توصیه می شود. این هنر برای همه افرادی که اندکی خلاقیت، نوآوری و مهارت دارند سودآور خواهد بود به شرطی که روز به روز به دانش و مهارت های خود افزوده و به رقابت با بزرگان این حوزه بپردازند. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار با چرم هستید، و سرمایه کمی هم دارید، ابتدا از خانه یا یک کارگاه کوچک شروع کنید. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. انسان های موفق همیشه از کم و کم شروع می کنند. زمانی که شما برای یادگیری و راه اندازی یک کارگاه چرم دوزی کوچک اقدام می کنید، درواقع استارت کار بزرگی را می زنید.

چرم دوزی با دست یا چرم دوزی با چرخ؟

هنر چرم دوزی به دو روش چرم دوزی با دست و چرم دوزی با چرخ انجام می شود. که هر کدام از این روش ها طرفداران خودش را دارد لذا شما باید متناسب با علاقه خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. طبیعتا چرم دوزی با چرخ نیاز به تجهیزات بیشتری دارد که هزینه های اولیه تامین آن نیز نسبت به چرم دوزی با دست بیشتر است اما سرکار کار در چرم دوزی با چرخ بسیار بیشتر هست و کیفیت نهایی کار نیز بیشتر می شود اما باید در نظر داشت که هنرهای دست ساز هم طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری از خریداران به دنبال محصولات دست ساز هستند.

شما می توانید برای مشاهده دوره های هنر چرم دوزی با دست یا با چرخ از طریق لینک زیر محصولات آموزش داده شده را مشاهده کنید

شغل چرم دوزی به جه مهارت هایی نیاز دارد؟

برای اینکه بتوانید وارد شغل چرم دوزی شوید و در آن به فعالیت بپردازید، در وهله‌ی اول باید مهارت‌های لازم برای این شغل را یاد بگیرید و با آن‌ها آشنا شوید. در این قسمت، قصد داریم تا مهارت‌های لازم برای چرم دوزی را برای شما عزیزان بررسی کنیم

 مهارت‌های لازم برای ورود به شغل چرم دوزی عبارت‌اند از:

برای تولید محصول چرمی به چه ابزاری نیاز هست؟
ابزار چرمدوزی

ما در کسب و کار کیف چرم علاوه بر خود چرم که متریال اصلی این حرفه هست به دو نوع ابزار ساخت چرم هم نیاز داریم: ابزاری که برای ساخت هر نوع وسایل چرمی لازم است و ابزار و وسایلی که برای تولید یکسری از موارد خاص نیاز است.

اما اگر بخواهیم در کل وسایل مورد نیاز برای ورود به حوزه  چرم را برایتان بگویم، میتوان گفت: تخته کار چرم، مشته چرم دوزی، سمبه چرم دوزی، خط کش عادی، خط کش مخصوص کار چرم، کاتر و چسب مخصوص نیازهای اولیه این کسب و کار را بر طرف خواهند کرد.

چطور می‌توان از چرم دوزی درآمد خوبی داشت؟
درامدزایی

کسب درآمد از چرم دوزی

برنامه‌ریزی کنید؛ این اولین کاری است که قبل از اجرای هر کاری باید انجام دهید، پس موقعی که تصمیم گرفتید یک شرکت یا برند در زمینه چرم راه‌اندازی کنید، زمان آن است که طرحی تهیه کنید که طرح کسب‌و‌کار شما را مشخص کند.  برنامه‌تان را با سنجش ابعاد سرمایه‌گذاری خود شروع کنید. مطمئن شوید که بهترین مخاطب را برای کسب‌و‌کار خود شناسایی کرده‌اید

مهارت‌های مورد نیازتان را توسعه دهید

شما ممکن است کسب‌و‌کار چرم ‌دوزی خود را به‌صورت انفرادی راه اندازی کنید، در این حالت باید مهارت‌های مناسبی داشته باشید. چندین مهارت اساسی در چرم دوزی وجود دارد که شامل دوخت، برش، تکمیل و درست‌کردن لبه‌ها می‌شود.

بازار و تقاضا را بشناسید

برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، باید از عملکرد بازار آگاه باشید. با شناخت رقبای خود در بازار شروع کنید و بعد بررسی کنید که آنها برای به‌دست‌آوردن مشتری چه می‌کنند.

محصولات مناسب را انتخاب کنید

صنعت چرم محصولات متعددی را ارائه می‌دهد. درواقع خود چرم خام یک محصول محسوب می‌شود. بنابراین، قبل از شروع سرمایه‌گذاری خود، باید تصمیم بگیرید که چه اقلامی را بر اساس چه ایده‌هایی می‌خواهید بسازید و بفروشید. 

راه‌های اصلی در آمد زایی با چرم دوزی

شما سه گزینه جالب‌توجه برای ورود به صنعت چرم‌دوزی دارید. شما می‌توانید تولید و خرده‌فروشی کنید و حتی به صادرات چرم فکر کنید. آنچه برای شروع به‌عنوان یک تولیدکننده نیاز دارید با آنچه به‌عنوان صادرکننده محصولات چرمی نیاز دارید، متفاوت است. تولید به ساخت محصولات مربوط می‌شود. در تولید، شما باید قبل از شروع ساخت، تمام مواد مورد‌نیاز را در دسترس داشته باشید. از طرفی، صادرات مستلزم فروش کالاهای نهایی به صاحبان فروشگاه است که به‌نوبه خود آنها را به مشتریان می‌فروشند. گزینه کسب‌و‌کار خرده‌فروشی هم از شما می‌خواهد که محصولات نهایی را مستقیماً به مصرف‌کنندگان علاقه‌مند بفروشید. این یعنی درآمد چرم دوزی به این بستگی دارد که کدام یکی از این راه‌ها را انتخاب می‌کنید.

چگونه محصولات چرمی خود را بفروشم؟
فروش محصولات

ما اینجا راهکارهای فروش برای خرده فروشی محصولات چرمی را توضیح میدهیم.

بعد از اینکه با بررسی بازار و تحلیل رقبای خود در حوزه چرم دوزی، محصولاتی که بیشترین استقبال را دارند را انتخاب کردید حالا به دنبال کانال های فروش آن باید باشید.

ممکن است شما در حال حاضر مغازه داشته باشید و می توانید اجناس خود را نیز در مغازه خود بفروشید. اما ما اینجا در مورد راهکار ها و کانالهای فروش در فضای اینترنتی و دیجیتال صحبت خواهیم کرد. لذا این راهکارها برای کسانی که در حال حاضر به صورت حضوری هم محصولات چرمی خود را می فروشند مناسب است.

یکی از این راهکارها استفاده از بستر های مارکت پلیس هست. مارکت پلیس به سایت هایی گفته می شوند که خودشان محصولی را تولید نمی کنند بلکه به عنوان یک واسط فروشندگان را به مشتریان نهایی وصل می کنند. از جمله این مارکت پلیس ها که برای فروش محصولات چرمی مناسب است می توان به باسلام، دیجیکالا، ترب، ایسام، ایمالز و ... اشاره کرد.

شما به راحتی و رایگان یا بعضا با یک هزینه بسیار پایین در این پلتفرم ها صاحب یک غرفه مجازی شوید و محصولات خود را در این محیط بفروشید. البته که نیاز هست شما با تکنیک های معرفی محصول از جمله تکنیک های نوشتن توضیحات برای معرفی محصول خود، تکنیک های عکس برداری از محصول خود و ادیت آنها آشنا باشید

ما در سری مقالات چگونه از هنرمان درآمد زایی کنیم؟ در این مورد صحبت کرده ایم می توانید به این بخش مراجعه کنید و نکات کلیدی آن را مطالعه کنید.

در نهایت با دیده شدن محصول شما در این پلتفرم ها مشتریان با شما آشنا شده و شما حتی بدون آنکه محصولی را تولید کنید بعد از دریافت سفارش می توانید اقدام به تولید و هزینه کردن کنید.

یکی دیگر از راهکارهای فروش در فضای اینترنتی، راه اندازی کانال ها در شبکه های اجتماعی مختلف هست. در این مرحله شما باید ابتدا بسته به حوزه کاری خود چند تا از شبکه های اجتماعی را برای معرفی محصولات خود انتخاب کنید: شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام از طرافداران زیادی برخوردار هستند که اکثر فروش های مجازی نیز دراین کانالها انجام می شود البته نباید از سایر شبکه های اجتماعی داخلی نیز غافل شد چرا که باتوجه به محدودیت های اینترنت و موضوع فیلترینگ موج کاربران در شبکه های اجتماعی در نهایت به سمت شبکه های اجتماعی داخلی خواهد رفت.

نظر نویسنده مقاله در مورد شبکه های اجتماعی داخلی، اپلیکیشن بله هست که از توانایی های مالی خوبی برای مدیریت فروش های شما برخوردار هست که در کنار آن می توانید با هزینه بسیار پایین تبلیغات برای جذب کاربر انجام دهید.

راهکار بعدی می تواند برند سازی در فضای دیجیتال باشد، بعد از اینکه شما به فروش مناسب خود رسیدید برای اینکه بتوانید برند خود را دید اکثر کاربران قرار دهید و اعتبار بیشتری در فضای دیجیتال داشته باشید در کنار موارد گفته شده نیاز هست که یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. راه اندازی یک سایت فروشگاهی نیاز به رعایت کردن نکان فنی دارد که انشاالله در مقالات آینده به آن خواهیم پرداخت یا شاید یک دوره مجازی با این عنوان در سایت مهارتجو منتشر کنیم.

در پایان باید گفت که همه این راهکارهای گفته شده بستگی به همت و تلاش شما دارد. تا زمانی که شما فعالیتی در این شبکه ها و پلتفرم ها نداشته باشید و خودتان را به روش اصولی معرفی نکنید کسی شما را نخواهید دید و پیدا نخواهد کرد و در نتیجه از شما چیزی نخواهند خرید.

پس برای داشتن فروش بیشتر باید خود را در معرض دید بگذارید. در معرض دید کسانی که واقعا به محصولات شما علاقه دارند و تصمیم خرید آن را دارند.

همچنین شما می توانید با ثبت نام رایگان در وبینار اصول راه اندازی کارگاه چرم دوزی به پاسخ بسیاری از سوالات خود برسید .

معرفی هنر بافت فرشینه و میزان درآمدزایی آن

فرشینه چیست ؟
فرشینه بافی

فرشینه یا همان شبهه قالی به عنوان پادری، پاتختی، کوسن و دیوار آویز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بافت فرشینه با کاموا را می‌توانید روی تور‌های مخصوص و یا گونی‌های نخی و گونی‌های پلاستیکی که از برنج یا غلات مختلف به جا مانده است انجام دهید.

طرح هایی که برروی فرشینه چاپ میشود به انتخاب خود مشتری میباشد . تنوع طرح ها بسیار زیاد هست از نوع سنتی تا طرح های کلاسیک و فانتزی مثلا میتوانید برای آشپزخانه یک طرح متفاوت سبک آشپزخانه ای و برای پذیرایی طرح دیگری را انتخاب کنید حتی برای اتاق خوابهای کودک و بزرگسالان طرح متفاوتی را انتخاب کنید که قابل ست شدن با رو تختی و یا پرده نیز می باشد.

فرشینه مدل

از بهترین دلایل انتخاب بافت فرشینه: سبک بودن، به راحتی قابل شستشو بودن، تنوع طرح و سایز بیان شده است.

 

وسایل مورد نیاز برای فرشینه بافی:

هر کاری که بخواهید آغاز کنید برای آن نیاز به وسایل و ابزاری دارید که بتوانید بر اساس مهارت خود چیزی خارق العاده و زیبا را خلق کنید. بافت فرشینه با قلاب نیز به عنوان یکی از هنرهای دست این ماجرا مستثنی نبود و باید برای خرید لوازم مورد نیاز آن اقدام کرد. وسایل مورد نیاز برای بافت فرشینه شامل هر یک از موارد مطرح شده در زیر می باشد :

  • انواع کاموا و نخ با الیاف طبیعی و مصنوعی در انواع رنگ، ضخامت، جنس و دوام
  •  انواع میل بافتنی و قلاب بافی در جنس های فلزی، آلومینیومی، چوبی و در سایز ها و اندازه های مختلف بلند و صاف، میل گرد
  • قیچی
  • سوزن
  • متر
  • نشانه گیر
  • گیره و …

شما می توانید برای خرید بسته کامل وسایل فرشینه از سایت دیجی کالا خرید نمایید.

پر فروش ترین مدل فرشینه

یکی از پرفروش ترین مدل های فرشینه ، آموزش بافت فرشینه ماندالا می باشد، که یکی از زیبا ترین و مناسب ترین مدل های فرشینه است. در زیر می توانید تصاویری از این مدل ها را ببینید، که انواع مختلفی دارد مانند ماندالا خورشید، آرکانو و...

 فرشینهفرشینه
آموزش بافت فرشینه

حداقل درآمد از فرشینه بافی:

کارهای هنری و دستی همیشه قمت بالایی داشته از طرفی هنر فرشینه بافی یک هنر دست بسیار زیبا و زمان بری هست لذا قیمت محصول تمام شده آن بسته به زیبایی و سختی مدل متفاوت هست و از حداقل یک میلیون تومان تا 5 میلیون تومان و بالاتر هم به فروش می رود. شما میتوانید با جستجوی فرشینه دیجیکالا قیمت این محصولات را بررسی کنید.

آموزش این هنر دست باف بسیار ساده و ارزان هست و نیاز به خرید تجهیزات خاص با قیمت بالا نمی باشد و برای خود در خانه کسب درآمد کنید و با بافت هر دوره سود عالی برای خود داشته باشید.
در عکس زیر قیمت هر مدل فرشینه در با سلام، دیجیکالا و سایت ترب گذاشته شده است همان طور که مشاهده میکنید هنر فرشینه بافی جزو مهارت های با درآمدزایی بالا می باشد که شما می توانید با کمترین هزینه آن را ببافید و از هنر خود کسب درآمد کنید.

 قیمت دوره ها در با سلام
بافت فرشینه

شما می توانید برای شروع کار، در دوره های آموزش بافت فرشینه در مهارت جو شرکت کنید.

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.